Sosyal medyaya olan ilgi haliyle adayları da o alana yönlendirdi.
Sosyal medya kullanımı konusunda ahkam kesecek uzmanlıkta değilim. Amma velakin iyiyi ayırt edebilecek kadar bilirim meseleyi.
Hangi aday sosyal medyayı daha doğru kullanıyor?
Hangi adayın yaptığı işler ‘çakma’, ‘ucuz’…
Başkan adayının mesajını seçmene doğru aktarmak yerine doğrudan başkanı kandırmaya yönelik işleri görünce üzülüyorum. Şimdiden kandırıldığını anlamayan birisi başkan olursa “halimiz nice” diyorum çoğu zaman.
Uzmanı olunmadan göze çarpan bir sürü yanlış var.
Mesela bir başkan adayının takipçilerinin ağırlıklı olarak PAKİSTANLI olması şaşırtıcı değil mi? Muhtemelen başkan adayı “Takipçim artıyor. Oylarım da artıyor” havasına sokulmuş.
Genellemeyi bırakıp şehirde öne çıkan isimlerin sosyal medya hesaplarına birlikte göz atalım.
AK Parti’nin Sakarya Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Yusuf Alemdar’ın sosyal medya hesaplarında nerede olunduğu, vatandaşla kurulan diyalog aktarılmaya gayret ediliyor. Biraz müzik ama ziyadesiyle Yusuf Alemdar’ın sesiyle yürüyor işler. Belli ki işi yöneten arkadaşların derdi kendilerini başkana beğendirmek değil, başkanı millete doğru aktarmak.
İYİ Parti Sakarya Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Selçuk Kılıçaslan’da sosyal medyayı etkin kullanan adaylardan. Kılıçaslan’ın ekibinin derdi de kendilerini beğendirmekten öte millete bir şeyler aktarmak.
Saadet Partisi Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Ömer Abbullah Ayhan sürecin en başından beri sade bir dil, süslemeden uzak bir profille yol alıyor. Sadelik, kullanılan dil belki de Ayhan’ı öne çıkaran en önemli etken oldu. Ömer Abdullah Ayhan kısa sürede farkını hissettirdi.
Adapazarı Belediye Başkan Adayı Mutlu Işıksu geçmişten günümüze sosyal medya hesabını aktif kullanıyor. Kendi sesini çok kullanmayan Işıksu genelde kurumsal müzikle yol alıyor. Işıksu’nun ekibinin de derdi kendilerini beğendirmek yerine başkan adayının öne çıkması yönünde.
AK Parti Serdivan Belediye Başkan Adayı Osman Çelik’in sosyal medya hesabı “sokakta, çarşı-Pazar da ne isem sosyal medyada da öyle davranırım” modunda ilerliyor. Kurgu yok, tiyatro yok. Ekip gerçek Osman Çelik’i olabildiğince aktarmayı başarıyor.
CHP Serdivan Belediye Başkan Adayı Aydoğan Arslan’ın sosyal medya hesabı, yazıya başlığı bulduran hesap. Bir sürü sahte hesap takip ediyor Arslan’ı. Pakistan’da seçime girse Aydoğan Arslan takipçi aramasına gerek kalmayacak. Sanırım burada ekip başkan adayı millete doğru anlatmaktan çok kendilerini başkana satmaya çalışmış. Sanki millet kurgusal işlerle gerçeği anlayamayacak kadar kör. CHP Serdivan Belediye Başkan Adayı Aydoğan Arslan belli ki ekibi tarafından kandırılıyor. Sayın başkan takipçilerinizin bir kısmı çakma yani satın alınmış bot hesap. Atalarımız boşuna dememiş “Ucuz etin yahnisi yavan olur” diyerek son düzlükte sizi uyarmış olalım.
Bir örnekle nereye varmak istediğimi daha net aktarayım. DEVA Partisi Serdivan Belediye Başkan Adayı Murat Durak ilginç bir seçim kampanyası yürütüyor. Sahaya en geç çıkan adaylardan. Mizah dolu paylaşımlarıyla sosyal medya da kendini fark ettirmeyi başardı. Yaptığı çalışmalarla haberlere konu oldu.
Sosyal medya da etkileşim almaksa mesele bot satın almadan, çakma işlere kalkışmadan mizah dolu göndermelerle de başarılı olunabiliyor. Murat Durak sosyal medyada etkileşim almanın parayla sahte hesap satın almadan da mümkün olabileceğini göstermiş oldu.
Ah şu sosyal medyanın gözü çıksın. Sanal alem bile olsa gerçekle kurguyu, çakma ile orjinali hemen göze batıyor.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.